Tere, Tere!

Kuidas läheb?

Jeg er tilbake! Avhoppet vara ganske lenge, men nå skal jeg prøve, i allefall ukentlig, å oppdatere min blogg.
Mye har skjedd siden sist. Skolen har starta, mange nye mennesker har jeg blitt kjent med, mange øl har tatt ferie i min mage.
Det siste som har skjedd, er det jeg hadde tenkt å skriv om i denne bloggposten.

Idag har jeg for første gang vært med å demonstrert. Det ble her i Gøteborg arragert en sykkeldemonstrasjon mot en ny veitunnel under elva. Du kan lese mer om det, om du trykker her!
Rundt 500-600 syklister var samla i bältespenneparken klokka 12. En halvtime senere satte vi oss på sykklene, og sykkla opp og ned avenyen. Sperra all biltrafikk, men slapp fram trikk og buss. Det var veldig morsomt å få være med på det. Blandt alle normale sykkler, fantes det også noen spesielle, for eksempel en sykklende bar. Tilsammen 8 personer sykkla på den, 4 på hver side, og framme stod den en og styra. Foran seg hadde det på hver av sidene et langbord. En annen sykklist sykkla på en "Velte-petter". Sikkert ganske vanskelig for han å stoppe for trikken. Og selvsagt var det flere tandemsykkler med i demonstrasjonen. En annen kul sak som var med i demonstrasjoen, var et sykklende balkanorkester. De satt på hver sin sykkel, som en av deres kamerater sykkla fremover, mens de spillte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0