Sporvognsstrul

I dag var det parade i Göteborg. Det førte til mange trafikkproblemer, da hele avenyen var avstengt for trafikk. Skal nå fortelle om min hjemreise.
Jeg kom fra Hisingen, og gikk av ved Nordstan, da jeg hadde så lyst på kaffe. Kjøpte min kaffe, og gikk ut for å ta en sporvogn hjem. Linje 1 kom med en gang, og jeg gikk på. Turen starta fint, men etter 20 sekunders reisetid, så sa det stopp. Vi brukte ca 15 minutter fra Centralstationen til nesten til Brunnsparken. I vanlige fall tar det ca 1 minutt. Til slutt fant føreren ut at han skulle åpne dørene, og da var det mange som gikk av. Da ble det iallefall sitteplass til meg. Etter 10 nye minutter i en stillestående vogn, finner jeg ut at dette ikke går. Jeg begynner å bevege meg til fots, og går til Heden, som kanskje ligger 1 km fra brunnsparken. Der kommer buss 753 med en gang, og jeg spør om han kjører om Wavrinskys plats, som vanlig. Føreren kunne fortelle at det gjorde han, men at han skulle ta en litt annen vei enn den vanlige i starten av ruta. Han svingte ut mot Gamla Ullevi, og videre nedover mot Centralstationen. Der skulle han svinge inn på hovedveien for busser og sporvogner, men der sa det stopp, nok en gang. Så ca 45 minutter etter forrige forsøk på å ta seg bort fra centralen, var jeg der igjen. Jeg tenkte mest på å bare sette meg ned for å gi opp, men sporvogn 2 kom med en gang. Jeg tok den, og etter 3 mindre stopper på kanksje 5 minutter hver, så var vi på god vei mot Marklandsgatan.
Turen hjem tok i dag ca 1 time og 20 minutter mot normalt 16 minutter.
Det går ikke alltid på skinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0